NEO ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΕΡΓΩΝ 18-24 ΕΤΩΝ
7. ORACLE 9i FORMS DEVELOPER: BUILDING INTERNET APPLICATIONS

ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ  

Σκοπό του σεμιναρίου αποτελεί η ανάπτυξη και επέκταση Internet εφαρμογών με χρήση φορμών της Oracle9i. Εργαζόμενοι σε ένα γρήγορο περιβάλλον ανάπτυξης, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν πώς να δημιουργούν, διαμορφώνουν και παραμετροποιούν φόρμες μέσω των στοιχείων εισαγωγής δεδομένων. Μαθαίνουν ακόμα να μεταβάλλουν την πρόσβαση σε δεδομένα δημιουργώντας event-related triggers. Σε αυτήν τη σειρά μαθημάτων, οι συμμετέχοντες διδάσκονται, επίσης, πώς να εξετάζουν  και να διορθώνουν τις εφαρμογές WEB μέσα από το περιβάλλον των φορμών της Oracle9i.  

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ  

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε Αναλυτές εφαρμογών WEB, Αναλυτές εφαρμογών.

Προϋπόθεση για την παρακολούθησή του αποτελεί:

  • Introduction to Oracle9i: SQL
  • Oracle9i: Program with PL/SQL

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Δημιουργία φορμών, συμπεριλαμβανομένων των συστατικών για την αλληλεπίδραση βάσεων δεδομένων και τους ελέγχους GUI
  • Επίδειξη φορμών σε πολλαπλά παράθυρα χρησιμοποιώντας διαφορετικά στυλ περιγράμματος παραθύρου Σύνδεση φορμών
  • Εφαρμογή Triggers
  • Χρήση αντικειμένων και κώδικα
  • Έλεγχος των φορμών σε φυλλομετρητή ιστού
  • Διόρθωση των φορμών σε περιβάλλον 3-tier

ΘΕΜΑΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ  

Introduction to Oracle Forms Developer and Oracle Forms Services
Internet Computing Solutions
What Is the Oracle9i Internet Platform?
Oracle9iAS Architecture and Components
Forms Services Architecture
Oracle9iDS Components
Oracle9i Forms Developer Key Features
Forms Builder Components
Navigating the Forms Builder Interface

Running a Forms Developer Application
Running a Form
Web Form Tester
Starting a Run Time Session
What are the Forms Servlet and Listener Servlet?
What Is the Forms Client?
Defining Forms Environment Variables
What You See at Run Time
Identifying the Data Elements

Working in the Forms Developer Environment
Forms Builder Key Features
Forms Developer Executables
Forms Builder, Forms Compiler
Invoking Forms Executables
Forms Builder Module Types
Forms Builder Module Object Hierarchy
Testing a Form with the Run Form button
Starting OC4J

Creating a Basic Form Module
Creating a New Form Module
Creating and modifying a New Data Block
Modifying the Layout
Template Forms
Saving and Compiling a Form Module
Deploying a Form Module
Moving the Form to the Middle Tier
Generating on the Middle Tier

Working with Data Blocks and Frames
Managing Object Properties
Re-entrant Wizards
Layout Editor
Property Palette
Controlling the Behavior of Data Blocks
Setting Navigation and Database Properties
Controlling the Appearance of Data Blocks
Setting Record, Scrollbar and Frame Properties

Working with Text Items
Creating a Text Item
Modifying Appearance
Controlling the Data of a Text Item
Altering the Navigational Behavior of a Text Item
Enhancing the Relationship between Text Item and Database
Adding Functionality
Displaying Helpful Messages

Creating LOVs and Editors
LOVs and Record Groups
Creating an LOV
LOV Properties
Creating an Editor
Setting Editor Properties
Associating an Editor with a Text Item

Creating Additional Input Items
Creating a Check Box
Setting Check Box Properties
Creating a List Item
Setting List Item Properties
Creating a Radio Group
Setting Radio Group Properties

Creating Noninput Items
Creating a Display Item
Creating an Image Item
Setting Image Item Properties
Creating a Push Button
Setting Button Properties
Creating a Calculated Item
Setting Calculated Item Properties
Creating a Hierarchical Tree Item

Creating Windows and Content Canvases
What Are Windows and Canvases?
Relationship between Windows and Content Canvases
Displaying a Form Module in Multiple Windows
Creating a Window
Setting Window Properties
Displaying a Form Module on Multiple Layouts
Creating a New Content Canvas
Setting Content Canvas Properties

Working with Other Canvas Types
Overview of Canvas Types
Creating a Stacked Canvas
Setting Stacked Canvas Properties
Setting Toolbar Properties
Creating a Toolbar Canvas
Creating a Tab Canvas
Setting Tab Canvas Properties

Introduction to Triggers
Trigger Components
Type, Code and Scope
Trigger Execution Hierarchy

Producing Triggers
Creating Triggers
Setting Trigger Properties
PL/SQL Editor Features
Database Trigger Editor Features
Writing Trigger Code
Adding Functionality with Built-in Subprograms
Using Triggers

Debugging Triggers
The Debugging Process
The Debug Console
Call Stack
Variables
Watch List
Form Values
PL/SQL Packages
Global/System Variables

Adding Functionality to Items
Item Interaction Triggers
Defining Functionality for Input Items
Interacting with Check Boxes
Changing List Items at Run Time
Defining Functionality for Noninput Items
Displaying LOVs from Buttons
Populating Image Items
Populating Hierarchical Trees

Runtime Messages and Alerts
Runtime Messages and Alerts Overview
Built-Ins and Handling Errors
Controlling System Messages
The FORM_TRIGGER_FAILURE Exception
Triggers for Intercepting System Messages
Creating and Controlling Alerts
Handling Errors Raised by the Oracle Database Server

Query Triggers
Query Processing Overview
SELECT Statements Issued During Query Processing
WHERE and ORDER BY clauses
The ONETIME_WHERE property
Writing Query Triggers
Query Array Processing
Coding Triggers for Enter-Query Mode
Overriding Default Query Processing

Validation
Validation Process
Controlling Validation Using Properties
Form-level Properties
Block-level Properties
Item-level Properties
Controlling Validation Using Triggers
When-Validate-Item Trigger
When-Validate-Record Trigger

Navigation
Navigation Overview
Understanding Internal Navigation
Controlling Navigation Using Object Properties
Writing Navigation Triggers
Using Pre- and Post- Triggers
Using When-New-<object>-Instance Triggers
The Navigation Trap
Using Navigation Built-Ins in Triggers

Transaction Processing
Transaction Processing Overview
The Commit Sequence of Events
Characteristics of Commit Triggers
Common Uses of Commit Triggers
The Life of an Update
Delete Validation
Assigning Sequence Numbers
Keeping an Audit Trail

Writing Flexible Code
Using System Variables for Flexible Coding
Using Built-in Subprograms for Flexible Coding
Referencing Objects by Internal ID
Referencing Items Indirectly

Sharing Objects and Code
Benefits of Reusable Objects and Code
What Are Property Classes?
Creating a Property Class
Inheriting from a Property Classes
What Are Object Groups?
Creating and Using Object Groups
Copying and Subclassing Objects and Code
What is an Object Library

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ

  • Πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο Η/Υ με εγκατεστημένο το περιβάλλον της Oracle
  • Εκπαιδευτική Μεθοδολογία και πρότυπα της Oracle
  • Επίσημο εκπαιδευτικό υλικό της Oracle (βιβλία, οπτικοακουστικό υλικό, εργαστηριακές ασκήσεις)
  • Έμπειροι εισηγητές με πολυετή εργασιακή και διδακτική εμπειρία

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

40 ώρες